page view image

Norges hyggeligste whiskymesse.

26.10.2024 13:00 @ Jærmuseet, Nærbø
MCH GlenAllachie – en åpenbaring

Bjørn Rasen, leder av Norges Whiskyforbund, presenterer fem åpenbaringer fra GlenAllachie. Destilleriet var lite kjent inntil Billy Walker, som i dag er deres master distiller, besøkte varehusene og fikk en åpenbaring.

26.10.2024 13:30 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, Auditoriet, gamlebygget
MC-A Smakskartet

Røkt, delikat, lett eller fyldig? Lær hvor ulike whiskyer hører hjemme i smakskartet. En ypperlig innføring for deg som er ny i forhold til whisky eller ønsker å utvide kunnskapen.

26.10.2024 13:30 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, Biblioteket i gamlebygget
MC-B Sju Fableaktige

Fable sier selv at de tapper whiskyer som er langt fra kjedelige. Her får du stiftet bekjentskap med 7 spennende tapninger av skotske single malts.

26.10.2024 14:00 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, Prosjektrommet, nybygget
MCC Whisky & sigar

Eivind McMikkelsen tar deg med på parallellsmaking av sigar fra Nordic Cigars sammen med ulike whiskyer.

26.10.2024 14:00 @ Jærmuseet avd. Vitengarden. terrassen utenfor kafeen
MCD Vestlandswhisky x 9

Verdens første mesterklasse hvor vi kan by på hele 9 ulike whiskyer fra det norske Vestlandet! Berentsens Distillery, Hiernagla Distillery og Feddie Ocean Distillery stiller alle med tre smaksprøver hver. Her blir du kjent med de edleste dråpene fra Egersund, Sveio og Fedje.

26.10.2024 15:00 @ Jærmuseet, Auditoriet
MCE Whisky og lokale oster

Ost og whisky passer veldig godt sammen. Marion Miron, norsk brand ambassador for Glenfiddich, serverer lokale oster fra Voll Ysteri, Ystepikene og Tine sammen med et knippe velegnede skotske whiskyer. En spennende og overraskende smaksopplevelse som fort kan gi mersmak.

26.10.2024 15:30 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, Prosjektrommet, nybygget
MCG A Journey to Orkney with Highland Park

Opplev en eksklusiv Masterclass hos Highland Park, der vi sammen med Max Warner, Highland Parks nordiske Brand Ambassador, tar deg med på en reise til whiskyens opprinnelse på de legendariske Orknøyene. NB! Mesterklassen holdes på engelsk.

26.10.2024 16:30 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, Prosjektrommet, nybygget
MCF Ivars utvalgte, kapittel 2

Ivar Aarseth er en av Norges fremste whiskyeksperter. Hans whiskyfavoritter ble en av favorittmesterklassene under Whiskyfagmessen 2022. Nå presenterer han ytterligere et smakfullt og interessant knippe personlige favoritter.

26.10.2024 17:00 @ Jærmuseet avd. Vitengarden, auditoriet gamlebygget
page view image

Jærens Ærverdige Forening for Uisge Beathas fremme

Hittar du inte din biljett?
Lös in dina reservationer
Adress